Baptism Guest Outfit | Spring time

A baptism is a very tricky event. It's not as formal as a wedding, but it's also not as casual or doesn't have the same environment as a family dinner or a party. It's situated between a serious and casual event. And to make it extra challenging for me, I only had green light to go, kind of last minute and to make it worse I'm not a very "dresses" girl, so it's obvious that I had to go shopping -  for something not necessarily my style and for an event difficult to buy to.

The baptism was for one of my family members, and it was during spring time, but it actually was pretty wind, a cold wind, so I was not that prepared.

~~

O batizado é um evento complicado. Não é formal como um casamento, mas também não é tão casual como um jantar ou festa de família. Está situado entre o sério e o casual. E para tornar ainda mais desafiante para mim, eu apenas tive luz verde de que ia, um bocado à própria da hora e para ficar ainda pior eu não sou propriamente uma menina de vestidos. Por isso é óbvio que tive de ir às compras - por algo não necessariamente o meu estilo e para uma situação não muito fácil.

O batizado foi de um familiar, e foi durante a primavera, mas por acaso estava bastante vento, um vento frio, e infelizmente não estava o mais bem preparada.

Eventually, I found a dress that I believe it suited the occasion. It's not super original, to be fair is quite simple, but sometimes less is more. And in here I believe it is. Plus, the colour of the dress is really popular right now, it's actually the colour of the season. 

Usually, I'm more inclined to longer dresses, midi to be more precise, but I tried this one on and everyone that I asked loved it. It makes me a bit younger, because it's so cutesy, but with the right accessories and layers you can make it more elegant and less childy.

With that said, I went for a short sage pastel green dress, with a square neckline and puffy sleeves; for shoes, since it was a bit chilly, I went for some black boots and underneath ruffled socks; to match the boots and make it more sophisticated, I opted for a black blazer; and finalized everything with gold jewlery.

~~

Eventualmente, encontrei o vestido ideal para a ocasião. Não é super original, e na realidade é bastante simples, mas às vezes menos é mais. E aqui eu acho que isso se aplica. Para mais, a cor do vestido está muito popular hoje em dia - é a cor da estação.

Usualmente, estou mais inclinada para vestidos longos, midi para ser mais precisa, mas experimentei este e toda gente concordou que era o mais bonito. Faz-me parecer um pouco mais nova, porque é assim bem fofinho, mas com a estilização certa pode tornar-se elegante e menos criança.

Tendo isso dito, optei por um vestido verde pastel, com um decote quadrado e mangas abalonadas; para os sapatos, uma vez que estava fresco, escolhi ir de botas pretas e por baixo umas meias com folhos; para combinar com os sapatos e para ficar mais sofisticado, fui com um blazer preto; para finalizar tudo adicionei bijuteria dourada.






0 comments