March Look | early easter lunch

 To be honest, this past month I did not have necessarily an outfit that stood out from the others. Not counting the days I went on a mini-travel, showed in a previous post. Nevertheless, I was able to pin point one that it's not the most stunning, but because of the day that I wore it, it has some meaning to it. And since the weather lately has been crazy - some days it's super hot and sunny, other days it's raining too much - I believe that this look may be to some use to you. Probably if you are in a cold weather country, it's a feminine outfit idea.

~~

Sendo honesta, no mês de março não tive necessariamente um visual que se destacou dos outros. Não contando os dias que fui de mini viagem, que mostrei numa das publicações anteriores. Porém, consegui escolher um que, embora não seja o mais deslumbrante, foi especial para mim por causa do dia em que o vesti. E uma vez que o clima nestes dias tem estado um pouco louco - num dia calor noutro dia frio - eu acredito que este outfit não será totalmente irracional. Provavelmente, quando a temperatura está baixa, é uma boa ideia de um visual feminino.

I'm not a very girly girl, and I don't really wear dresses and skirts. I honestly have a hard time finding ones that I like and that I think it looks good one me. However, these dress overalls are my go to everytime I want an edgy but preppy look at the same time. It's so nice for a less casual date.

For a lunch at some friend’s house on a more important date, I like to go a little bit more fancy, and this always works. Plus, the knitwear I decided to go for has some meaning to me, perfect for the occasion. With that said, I think it works because the knitwear is simple, but also beautiful with the flower design and the little touch of colour and also the semi balloony sleeves. And combined with the dress gives of that feminine energy, but since it's in a washed black it has some edginess vibes, which I always like to have on my looks.

Finally, I used boots because it was rainning and some tights for the same reason (and it was a bit cold) and put my hair in a ponytail to give another touch of elegancy.

~~

Eu não sou uma rapariga muito feminina, e normalmente não visto vestidos nem saias. Sinceramente, tenho alguma dificuldade a arranjar esse tipo de peças porque quase nunca gosto de me ver. Todavia, estas jardineiras de vestido são sempre a minha escolha quando quero um look bonitinho mas arrojado. É uma boa opção para um encontro menos casual.

Para um almoço na casa de uns amigos numa data mais importante, gosto sempre de ir um pouco mais arranjada e este tipo de visual resulta sempre. Para mais que, esta malha tem um grande significado para mim, o que torna-a uma escolha ainda melhor para a ocasião. Tendo isto dito, eu acho que funciona porque a malha é simples, mas ao mesmo tempo bonita por causa do seu padrão de flores, com um toque de cores e as suas mangas semi em balão. E combinada com o vestido dá um ar muito feminino. Porém, as jardineiras não deixam que o look seja demasiado fofo, devido ao seu tom de preto deslavado.

Finalmente, optei por umas botas visto que estava a chover e por umas collants pelo mesmo motivo. E fiz também um rabo de cavalo para dar um toque mais elegante.




1 comments

  1. You looked fabulous modelling that button-front pinafore dress styled with the pretty floral knit jumper and the sheer black tights. Your hair and lipstick looked very pretty - you look very young, fit and beautiful!

    https://full-brief-panties.blogspot.com/2024/05/no-pants-day-2024-recycling-old-free.html

    ReplyDelete