a Saturday morning with me | working from 4pm to 8pm

As you may know by now, I don't necessarily have my rest days on the weekend. It may happen, but most of the times are on week days. Therefore, saturdays are not always just fun and games for me. Luckly, I don't work a lot of hours, but I like to feel like I'm being productive all day.

My mornings are not exactly the same all days that I do the afternoon shift, that's why I'm mentioning saturday. It's how my moring went today. 

~~

Por esta altura já devem saber que eu não tenho necessariamente folgas no fim-de-semana. Pode acontecer, mas muitas vezes é em dias de semana. Sendo assim, sábados não são sempre brincadeira para mim. Felizmente, não trabalho muitas horas, mas mesmo assim gosto de me sentir produtiva durante todo o dia.

As minhas manhãs não são exatamente iguais sempre que faço o turno da tarde, dai mencionar o sábado. Foi como se sucedeu a minha manhã hoje.

7a.m.

Even though I'm only going to work at 4pm, I try to wake up early. Today, I had a group run, so I wake up at 7am to get ready and be at the spot a little before 8:30, that it's when we start running. We ended at around 10am, we only did 11km, but it always extends a little bit because we also want to be with each other and talk.

~~

7 da manhã.

Mesmo tendo que trabalhar apenas às 16h, eu tento acordar cedo. Hoje, tive um treino de grupo, por isso levantei-me por voltas das 7 da manhã para me despachar e estar no ponto de encontro antes das 8:30, que era a hora que começávamos a correr. Acabámos por volta das 10h, só fizemos 11km, mas estendeu-se por mais um pouco porque estivemos a conviver.


11a.m.

It was a beautiful hot day outside, but it was time to get home. When I got home, I went straight to the shower. It was only after washing my body and hair that I did my morning skincare routine. I put on some comfortable clothes, just to wear around the house, and went to the kitchen to do something to eat.

11:30a.m.

Since I already arrived a bit late, I didn't do a big breakfast, just something to get me through until lunch time. I decided for a croissant and obviously my cup of coffee. It's not very healthy, but it is delicious. I also took this opportunity to, while eating, catch up on social media. 

~~

11 da manhã

Estava um dia muito quente e bonito, mas já era horas de ir para casa. Quando cheguei, fui logo tomar banho. Só depois de lavar o corpo e o cabelo é que fiz a minha rotina de pele. Coloquei umas roupas confortáveis, apenas para usar em casa, e fui para a cozinha para fazer algo para comer.

11:30

Uma vez que já cheguei um pouco tarde, não fiz um pequeno-almoço muito grande, apenas algo que me aguenta-se até ao almoço. Decidi por um croissant e obviamente café. Não é muito saudável, mas é delicioso. Também aproveitei esta oportunidade para visitar as redes sociais.


12p.m.

Even though we could already consider it lunch time, I take another hour to work on some stuff. Today, I worked on the blog and also on my freelance job. Believe it or not, I do stay working for that whole hour and it passes way to quickly.

Also, before actually start working, I wrote my to do list since I didn't do it last night.

~~

Meio-dia

Mesmo já se considerando hora almoço, ainda estive uma hora a trabalhar. Hoje, escrevi no blogue e trabalhei um pouco num artigo do meu trabalho freelancer. Acreditem ou não, facilmente fico essa hora focada e sinceramente passa rápido.

Antes de começar a trabalhar, apontei a minha lista de coisas para fazer, visto que não fiz na noite passada.


1p.m. 

It sometimes passes some minutes, okay? It's not an exact hour, but around this time we start to set the table for lunch. In our family we do take some time eating, since we have coffee, desert and we just stay there talking or watching something on the tv.

~~

13 horas

Algumas vezes passam uns minutos, okay? Não são horas exatas, mas por volta desta hora começo a pôr a mesa. Na nossa família demoramos algum tempo a comer - também tomamos o café, sobremesa e ficamos apenas a falar ou a ver algo na televisão.


2:15p.m

Strangely, I don't get ready right away. I actually first like to go to the computer or tv to watch something. As of now, I'm still watching the third season of The Great, I'm on episode 6. As you may guess, I only have time for one. I'm actually quite enjoying the show, I don't know why it took me so long to watch this new season.

~~

14:15

Estranhamente, não vou logo despachar-me. Por acaso primeiro gosto de ir ao computador ou para a televisão ver alguma coisa. Neste momento, estou a ver a terceira temporada de The Great, estou no episódio 6. Como podem adivinhar, apenas tenho tempo para um. Estou a gostar até desta temporada, não sei porque é que me demorou tanto tempo a ver.


3p.m.

After it, I'm probably almost late, so I really need to get ready. I do my makeup, that it does take some time, since I like to do fun eyeliners nowadays. And I also get dress for work, in my case, I actually have a uniform so I don't have to decided what to wear.

3:30p.m.

It's finally time to go to work. I always like to be there 15 minutes before, so I get time to relax a little bit, maybe go to the bathroom and also chat a little bit with some co-workers.

~~

15 horas.

Depois, quando já estou quase a ficar atrasada, começo mesmo a preparar-me. Maquilho-me, o que demora algum tempo, uma vez que agora tenho feito uns delineados divertidos. E também visto-me, no meu caso, é rápido porque tenho uniforme, não tenho de decidir o que vestir.

15:30

Finalmente é hora de ir para o trabalho. Gosto de chegar lá 15 minutos antes, para ter tempo para relaxar um pouco, talvez ir à casa de banho e falar com os colegas.






0 comments