My experience with Stylevana | Online store Review

 If you don't know which website is Stylevana, then let me tell you. It's a online store that has basically every single asian skincare brand that is on the market with amazing, low, prices. You can find there from COSRX to Beauty of Joseon - I mean the most known internationally to the most known in the skincare community.

That's great for me, because I'm definitely a skincare junkie, I love everything to do with skincare products (more than makeup). And in this website I could find every brand I wanted. The only doubt that I had was is if everything going to be alright since it's coming from Hong Kong to Portugal. Well, let me answer you that.

~~

Se não sabem que site é a Stylevana, deixem-me dizer-vos. É uma loja online que basicamente tem todas as marcas asiáticas de produtos de pele que existem no mercado com preços, baixos, fantásticos. Encontram lá desde a COSRX até à Beauty of Joseon - da mais conhecida internacionalmente até à mais conhecida na comunidade de skincare.

Isto é muito bom para mim, porque eu sou definitivamente uma obcecada por cuidado da pele. Eu adoro tudo o que tem a ver com produtos de pele (mais do que maquilhagem). E neste site encontro todas as marcas que quero. A única dúvida que tinha era se as coisas iam chegar bem uma vez que vinham de Hong Kong para Portugal. Bem, deixem-me responder-vos a isso.

Before I continue, let me disclaim that what I'm telling you is my experience only, I never heard anyone from Portugal talking about their experience with Stylevana. You may have different experiences.

Everything turned out more than alright. One of my main questions was in the total price are they including imposts or not, is it going to stay at customs or not then. Because one law right now is that we have to pay imposts no matter where it's coming from. If you were hesitant about this too, well no worries. At least I had nothing to worry about.

I did an order of 42€, five products, so I still had to pay shipping, which surprinsingly was not that expensive. You could pay for normal, 4,99€, or insured, normal plus extra 4% of your order. I risked it and went for the normal one.

~~

Antes de continuar, quero avisar que eu estou a contar-vos a minha experiência apenas, eu nunca ouvi ninguém de Portugal a falar a sua experiência com a Stylevana. Vocês poderão ter experiências diferentes.

Todo acabou melhor do que bem. Uma das minhas principais questões era se no preço total estava incluído ou não os impostos e se iria ficar na alfândega ou não. Uma das leis agora em Portugal é que não importo donde vem, tem de se pagar os impostos. Se também estavam hesitantes por causa disso, bem, não se preocupem. Pelos eu não tive de me preocupar com isso.

Eu fiz uma encomenda de 42€, cinco produtos, por isso ainda tive de pagar portes, o que surpreendentemente não foram caros. Podem optar pelo normal, 4,99€, ou com seguro, o custo é o normal mais 4% da encomenda. Eu arrisquei e escolhi o normal.

My order arrived on february 2nd, and to summarized it I'm very happy with it. In terms of customs and imposts which was my main worry nothing happened. Supposedly, at least described, I didn't pay for any extra imposts or customs, it came from the Hong Kong warehouse straight to my door. 

Every product was in impecable state, even the box, the products came sealed and rolled up in bubble wrap and they even gave one cream sample. So the normal shipping risk paid off.

About how long it took to arrive, it was around two weeks. Since I order was one day more than two weeks, but since they shipped was less than two weeks. In my opinion, for something that comes from Asia is not that long, is actually a very reasonable time to wait.

~~

A minha encomenda chegou no dia 2 de fevereiro, e resumidamente eu estou muito feliz com a loja. Em termos de alfândega e impostos, que eram a minha principal preocupação, nada aconteceu. Supostamente, pelo menos descrito, eu não paguei nenhuns impostos ou alfandegas. Veio de Hong Kong diretamente para a minha porta.

Todos os produtos estavam imaculáveis, até mesmo a caixa. O conteúdo estava bem embrulhado em papel bolha e selado, e ainda me deram uma amostra de um creme. Por isso, arriscar nos portes normais deu certo.

Sobre quanto tempo demorou a chegar, foi mais ou menos duas semanas. Desde que eu fiz a encomenda foi mais um dia do que duas semanas, mas desde que eles realmente enviaram foi menos de duas semanas. Na minha opinião, para algo que vem da Ásia, não foi de todo muito tempo, na realidade é um tempo de espera bastante razoável. 

Overall, I recommend 100% the store/ website. Obviously I can't give you certainity that you will have the same maybe luck, but going for what I experienced I loved everything. The prices are amazing, the waiting time really good, the products were not broken and sealed, has almost every asian brand (specially korean) and they even tell you which ones are cruelty-free and vegan, and lastly and almost most important it didn't end up at customs, so five stars.

~~

De forma geral, eu recomendo a 100% a loja/o site. Obviamente que não vos posso dar certezas que vocês irão ter a mesma sorte que eu, mas indo pela experiência que tive, eu adorei tudo. Os preços são fantásticos, o tempo de espera é bom, os produtos não estavam partidos nem amolgados e vinham selados, tem talvez todas as marcas asiáticas (especialmente coreanas) e eles ainda destacam quais são os produtos vegan e cruelty-free, e por último, e talvez mais importante, não ficou na alfândega. Por isso 5 estrelas.






This post is not sponsored by any brand or third party. All is truly my honest opinion.

0 comments