Rise & Shine to Online Classes | Morning Routine

Ever since the first lockdown that I've been wanting to do a morning routine for you, specially because I see that it is a bit hard to feel like going to work/school while we are at home. So, maybe, showing you how I optimize my morning and what little things I do to make me switch my button to work mode, would help you.

7A.M - It's time to wake up. I tend to stay in bed for a little bit after my alarm rang, so I usually put it for 6:45 or actually 7a.m - depends I'm feeling at night, but it doesn't mess with the rest of my routine.

            Right away I go to my bathroom get the essentials done, like splash some water onto my face, but I don't do my skincare routine, and I wear some workout gear. Oh, and I drink a glass of water.

7:30 - It's time for my yoga routine and obviously time to know the affirmation of the day (which if you read one of my previous posts you would know that those help me a lot).

8A.M - My yoga time doesn't last a lot, just enough to energize me up and make me peaceful. Now, I return to the bathroom, clean myself up if I'm really sweaty and it's now time for the morning skincare routine. And I change my workout gear to a more day-to-day outfit.

8:30 - One of my favourite moments of my morning/day - obviously depends if I have something special programmed - it's the breakfast, including the time I take making it, it just gives me a lot of joy, so I like to do more time consuming stuff.

           While I eat it, I'm usually on my phone/ social media or reading a book. Again, depends on my mood.

9:30 - I don't start classes everyday at this hour, but it's usually around it and I feel it's the most normal hour for everyone. I go to my clean, specific working area (that it only serves for that) and I bring with me some water and motivation/ concentration.


Desde o primeiro estado de emergência que tenho vindo a querer mostrar-vos a minha rotina da manhã, especialmente porque eu vejo que é um pouco difícil sentirmo-nos no trabalho/ escola quando estamos em casa. Por isso, talvez, mostrando-vos como eu otimizo a minha manhã e que pequenas coisas eu faço para o meu botão mudar para "work mode", pode ajudar-vos.

7A.M - É hora de levantar. Eu tendo a ficar mais um tempinho na cama depois do alarme tocar, por isso eu usualmente ponho o despertador para as 6:45 ou mesmo 7Horas - depende de como me sinto à noite, mas não mexe com o resto da rotina.

            Depois eu vou para a casa de banho para fazer o essencial, como lavar a cara com água, mas não fazer a rotina de pele, e por uma roupa para exercício. Oh, e bebo um copo de água.

7:30 - É hora de fazer yoga e obviamente hora para a minha afirmação do dia (que, lendo um dos meus posts anteriores sabem que me ajudam bastante durante o meu dia).

8A.M - O meu tempo de yoga não dura muito, apenas o suficiente para me energizar e acalmar. Agora, eu volto para a casa de banho, limpo-me se eu tiver suado bastante e agora sim completo com a minha rotina de pele. E troca a roupa de exercício para uma do dia-a-dia.

8:30 - Um dos meus momentos preferidos da manhã/ dia - retirando dias que tenho coisas especiais programadas - é o pequeno-almoço, inclusive o tempo que tenho para o fazer, dá-me bastante alegria e paz, por isso eu gosto de fazer coisas mais completas.

         Enquanto como, usualmente estou no telemóvel/ redes sociais ou a ler um livro. Outra vez, depende do meu humor.

9:30 - Eu não começo as aulas todos os dias a esta hora, mas normalmente é por volta disto, e eu penso que é uma hora normal para todos. Eu vou para o meu espaço de trabalho (que está só designado para isso) limpo e levo comigo água e motivação/ concentração.






Note: Normally, I'm not at this house but you get the bigger picture. Also, music credits - Biscuit (Prod. by Lukrembo) & Promoted by Be Free - No Copyright Music.


0 comments