30 day Morning Yoga Movement - My Journey

 In this month, november, I decided to take on a challenge. I had the urge to start something like this, not only because I'm into my fitness, but also because I felt that my mind needed some moment. So since meditation doesn't really work for me, the next best thing is yoga. With that said I began my "Morning Yoga Movement", a challenge by Yoga with Kassandra, where I practiced 10 minutes of yoga every day.

With this iniciative I realised that I love starting my mornings with purpose and intention through affirmations for positivity - believe me affirmations is something I'm going to carry with me dearly. Because it was so important for me during this month I will leave here my favourite quotes of this journey.

Day 3: “I easily handle whatever comes my way”

Day 7: "I'm at peace with life"

Day 12: “I am productive and prosperous”

Day 15: “I am grateful for all that I received”

Day 22: “I am healthy, happy and radiant”

Day 24: “I celebrate my inner and outer beauty” 

Day 30: “I’m grounded and stable”

I'm a morning person so I'm always looking for something that gives me energy and peace at the same time, so the rest of my day goes smoothly but also I'm being productive (without too much stress). And starting my day with a little bit of yoga it was really what was missing on my mornings, definitely I goal of mine is to start doing it every morning in 2021 - no matter how early in the morning (because it doesn't really work, for me, latter on the day). I honestly recommend everyone to, at least, try it for a few mornings and see how you feel through out your day, keeping this affirmation in your mind and maybe repeating it when you need it. 

Neste mês de novembro, resolvi propor-me para um desafio. Tive uma vontade de começar algo assim, não apenas porque sou interessada em exercício físico, mas também porque senti que a minha mente precisava de um momento. Então, visto que meditar não resulta, a melhor coisa a seguir é yoga. Com isto dito, comecei o meu "Morning Yoga Movement", um desafio da Yoga with Kassandra, em que pratico 10 minutos de yoga todos os dias.

Com esta iniciativa apercebi-me que adoro começar as minhas manhãs com um propósito e uma intenção através de afirmações de positividade - acreditem que afirmações são algo que vou levar comigo bem junto. Por ter sido tão importante para mim durante este mês, deixo aqui algumas das minhas citações preferidas desta jornada.

Dia 3: "Eu lido facilmente com qualquer coisa que apareça no meu caminho"

Dia 7: "Estou em paz com a vida"

Dia 12: "Sou produtiva e próspera"

Dia 15: "Sou grata por tudo o que recebo"

Dia 22: "Sou saudável, feliz e radiante"

Dia 24: "Eu celebro a minha beleza interna e externa"

Dia 30: "Tenho os pés assentes no chão e estou estável"

Eu sou uma pessoa de acordar cedo, então estou sempre à procura de algo que me dê energia e paz ao mesmo tempo, para que o resto do meu dia corra bem, mas também que eu seja produtiva (sem ter stress). E começar o meu dia com um pouco de yoga, era mesmo o que faltava nas minhas manhãs, definitivamente um objetivo para o ano de 2021, fazer todos os dia de manhã - não importa quão cedo tenho de me levantar (porque não resulta para mim, se for mais tarde no dia). Honestamente, eu recomendo a todos para, ao menos, tentarem algumas manhãs e verem como se sentem durante o resto do dia, mantendo a afirmação do dia na mente e talvez repetindo-a quando precisam.







0 comments