University Essentials

It's been one month since university started, for me at least for some of you it's more or less, so I believe, and it's already my third year, I can give you a very summarized, and really what you need, list of the essentials for university.

There are 10 things you will need:

  1. Planner or agenda - personally I like the ones that have monthly pages because I can see everything I have for that month, but choose the ones that will make your work more organize. It will definitely be a lifesaver to do every school work in time.
  2. Post-its - believe when I say this, they will save your memory. I stick those in my computer, on my notebooks, my phone if it's really urgent, and that keeps me on track of what I still need to do, and what is the next closest thing I need to deliever.
  3. Highlighters - these little ones are going to save up your time when you start studying, because the most important phrases/subjects you are going to highlight, and that way you don't need to read texts or notes twice.
  4. Notebook + colourful pens + bag - obviously this are very basic and well known, but let me tell you that in university, at least in my experience, you only really need one notebook for all your subjects, and colourful pens are going to be your's notebook best friend, because you can separate which subject.
  5. Water Bottle - one of the things that keeps me going and awake in class is water, because I need to stay hidrated to keep my focus.
  6. PC or Tablet - depending on the person, if you have some free time between classes, they are going to be really good to have, because, rather than staying on your phone or so, you can start moving foward in some of your paper works.
  7. Pastes for all subjects - be sure to have pastes in your pc screen, ready to go, for all your subjects. That way you have easy access to all your subjects materials (and in these times is really crucial).
  8. Portable charger - I'll be realistic, there's not many times that I needed it, but sometimes you do really use up a lot of batery talking on whatsapp, with your group to discuss some work.
  9. Hygiene kit - this one is more for the ladies, but to everyone too. Take some space your bag to some hygiene essentials, you never know, you may need perfume or pads, or some bandages...
  10. Coffee - last but not least, if you don't drink already, you WILL start. It's the caffeine that will mantain your body to keep working no mather what. And make your mornings a lot better.
~~

Já passou um mês desde que a universidade começou, pelo menos para mim, para algum de vós foi mais ou menos, por isso eu acredito, e já é o meu terceiro ano, que vos consigo dar uma lista resumida, mesmo os essenciais, de coisas que precisam para a universidade.

São 10 os essenciais:

  1. Agenda - pessoalmente eu gosto das que têm páginas mensais, porque eu consigo ver todo o que tenho de fazer para aquele mês, mas escolham as que melhor organizarem o vosso trabalho. Irá ser um salva-vidas para fazer todos os trabalhos a tempo.
  2. Post-its - acreditem quando vos digo, eles vão salvar a vossa memória. Eu colo-os no meu computador, nos cadernos, no telemóvel se for mesmo urgente, e isto mantem-me a par do que ainda tenho de fazer, e qual é a entrega mais próxima.
  3. Marcadores - estes vão salvar o vosso tempo quando começarem a estudar, porque as frases/notas mais importantes vão estar sublinhadas, e assim não precisam de ler textos ou notas duas vezes.
  4. Caderno + canetas coloridas + mala - obviamente que é bastante básico, mas uma coisa nova é que na universidade, na minha experiência, só precisam de um caderno para todas as cadeiras, e as penas coloridas vão ser as melhores amigos do caderno porque vão separar cada disciplina. 
  5. Garrafa de água - uma das coisas que me ajuda a continuar e a estar acordada nas aulas é água. Eu preciso de estar hidratada para manter o foco.
  6. PC ou Tablet - dependendo da pessoa, se têm muito tempo livre entre aulas, estes eletrónicos vão dar muito jeito em ter, porque podem começar a adiantar trabalho em vez de estar no telefone.
  7. Pastas para todas as cadeiras - tenham pastas no vosso ambiente de trabalho para todas as disciplinas. Assim tem um acesso mais fácil para todos os materiais escolares (e nestes tempos é crucial).
  8. Carregador portátil - vou ser realista, não existem muitas vezes que eu precise, mas por vezes usamos muita bateria a falar nos grupos de trabalho, no whatsapp.
  9. Kit de higiene - este é mais para as meninas, mas pode ser para todos. Deixem algum espaço da vossa mala para alguns essenciais de higiene, vocês poderão precisar de perfume, pensos, pensos higiénicos...
  10. Café - não menos importante, se vocês ainda não bebem, vocês VÃO começar a beber. É a cafeína que vos vai manter o corpo a trabalhar. E tornará as vossas manhãs melhores.






0 comments