I did my eye makeup feat. Señorita

As you seen in one of my previous post, I totally love Naked Heat, seriously, I really like the colours as well as the way they suit me. Creates a beautiful connection between my skin tone, my brown eyes and the eyeshadows itself. 
Another thing I'm a fan of is Shawn Mendes, and this new song with Camila Cabello got my body to feel so many different sensations, but all good ones.
Inspired by that, I made my eye makeup based on the cover of Señorita.
~~
Como viram num dos meus posts anteriores, eu amo bastante a "Naked Heat", a sério, eu realmente adoro as cores como também a forma como me acentuam. Criam uma conexão linda entre o meu tom de pele, os meus olhos castanhos, e as próprias sombras.
Outra coisa de que sou fã é do Shawn Mendes, e esta nova música com a Camila Cabello fez com que o meu corpo senti-se tantas sensações diferentes, todas boas.
Inspirada por ambas, eu fiz a minha maquilhagem de olhos baseada na capa de Señorita.

I almost feel like it looks the same as everytime, but in person it doesn't (I promise).
To start I left my face makeup dewy, for that sexy vibe that the music video gives me. As well I tried to make it look simple, truthly it doesn't have anyting out of the ordinary, but I definitely put a bit extra on.
~~
Sinto que quase todos os visuais parecem o mesmo, mas em pessoa não parece (eu prometo).
Para começar eu deixei a maquilhagem um pouco húmida para aquele efeito sexy que o video nos dá. Como também tentei que parece-se simples, verdadeiramente não tem nada fora do normal, mas eu pus definitivamente um extra a mais.

For the eyes I went for the degrade, obviously. Even though you probably can get the exact same colours as the single cover, because I like the palette and it's easy to use just one I did my best to go as similar, given the eyeshadows that the Naked Heat provides.
~~
Para os olhos obtei pelo degrade, obviamente. Apesar de provavelmente conseguirem as cores exatas da capa, porque eu gosto da paleta e é mais fácil usar apenas uma, eu fiz o meu melhor para ser o mais similar possível, dado as sombras que a Naked Heat contem.

I used around four shades - OUNCE, LOW BLOW, HE DEVIL and EN FUEGO (light to dark), exactly this order. One thing that I should have done was use a bit more dark on the outer corner, and maybe try to give a more red-ish to the makeup.
~~
Eu usei à volta de quatro tons - OUNCE, LOW BLOW, HE DEVIL, e EN FUEGO (claro para escuro), exatamente esta ordem. Uma coisa que devia ter feito era adicionar um pouco da mais escura no canto exterior, e talvez tentar que ficasse um pouco mais avermelhado.


I hope you enjoyed it :)

And... Talk to you on my next post!


Love,
Carole xx


Credits to my sister, @danixinhahhh, that took all the photos


0 comments