From dinner to bed | Night routine living alone

Last post, I showed you, through a vlog, how my mornings normally are. This time I decided to present you my night routine. Since it's not that long and very calm and peaceful, I thought that a video was not needed, however you have here some illustrating photos and a recommend lofi song to listen to while reading it (Music by .irg - satisfy (feat. Patient Zero, Kaz Benson, Patient Zero Beats)

Also, I’m not mentioning hours because it changes accordingly to what shift I’m doing. For example, when I’m doing the morning shift, I need to wake up at 3:30a.m so I go to bed at 9p.m.

~~

Na última postagem, eu mostrei-vos, por um vlog, como são as minhas manhãs. Desta vez, decidi apresentar-vos a minha rotina da noite. Uma vez que não é longa e bastante calma e relaxante, eu achei que não era necessário vídeo. Porém, deixo aqui imagens ilustrativas e uma recomendação de música para ouvirem enquanto leem (Music by .irg - satisfy (feat. Patient Zero, Kaz Benson, Patient Zero Beats).

E eu também não estou a mencionar horas porque elas mudam consoante o turno que estou a fazer. Por exemplo, quando faço o turno da manhã, eu tenho de acordar às 3:30, devido a isso vou para a cama às 21h.

After working out and having dinner, I normally like to do something productive, like work on the blog or work/school related stuff. Just something important that needs to be done as quickly as possible. I feel that if I leave it for longer I won't have energy to do it.

I stay doing that just for as long as I can be focus. Since it’s already late, I can’t stay doing something for long. It's just to end the day with a bit of that productive feeling, that we did something on our to do list.

~~

Depois de fazer exercício físico e de jantar, eu normalmente gosto de fazer algo produtivo, como trabalhar no blogue ou em algo da escola/trabalho. Em coisas importantes que precisam de ser feitas para ontem. Eu sinto que se não fizer logo, já não vou ter energia para isso mais tarde.

Eu fico em modo trabalho durante o tempo que conseguir estar focada. Uma vez que já é tarde, não fico muito tempo. É só para acabar o dia com o sentimento de produtividade, que fizemos algo que estava na nossa to-do list.

Next, to unwind from the work and the previous projects, I like to relax to one of my hobbies. What I started doing recently is while watching a korean drama, youtube or just TV, I like to be drinking tea (you know, this cold weather asks for warm calming drinks). It's a great way to start calming your system and make youserlf a bit sleepy.

~~

De seguida, para relaxar do trabalho e dos projetos anteriores, eu gosto de fazer um dos meus hobbies. O que comecei a fazer recentemente é beber chá enquanto vejo um drama coreano, youtube ou apenas TV (sabem, este tempo frio pede bebidas quentes e calmantes). É uma boa forma de começar a acalmar o nosso sistema e tornar-nos mais ensonados.

After that, an episode or around an hour, I go do my skincare routine. Even though it doesn't take long, I don't like to rush things up. Specially because sometimes I'm so sleepy that I don't even enjoy that part of the day. Therefore, I like to do it early so that doesn't happen. Right before going to bed I also write on my agenda what I need to do on the next day

~~

Depois disso, de um episódio ou aproximadamente uma hora, eu vou fazer a minha rotina de pele. Mesmo não demorando muito, eu não gosto de apressar as coisas. Especialmente porque às vezes estou tão cansada que nem aproveito este momento do dia. Devido a isso, eu gosto de começar cedo para que não aconteça. Mesmo antes de me deitar, eu escrevo na minha agenda o que preciso de fazer no dia seguinte.

Finally, now that I'm not full from the dinner, I go to bed. I actually am lucky enough to say that I fall asleep rather quickly, in 5 minutes, but I do scroll through my phone, not for long, just to feel updated about what's going on around the world and on my friends' lifes.

~~

Finalmente, agora que já não estou tão cheia do jantar, vou para a cama. Eu por acaso sou sortuda o suficiente para dizer que me deixo dormir rápido, em 5 minutos, mas mesmo assim gosto de estar no telemóvel, não por muito tempo, para me sentir a par das coisas do mundo e da vida dos meus amigos.

Good night xx


0 comments