Weekly Skin Care

Hello my beauties!
For my skin, I know that my daily morning and night routine doesn't need to be super complex or intense, actually is the other way around, minimalistic and simple - that, because my skin is a tiny bit sensative, so I can't exfoliate or even do a deep steam everyday. However, once a week I do a more elaborated skin care routine and it's exactly that, that I'm going to show you, every single product that I use as well as the steps I take.

~
Hello meus lindos!
Para a minha pele, eu sei que a minha rotina da manhã e da noite não precisa de ser super complexa ou intensa, na verdade é o contrário, minimalista e simples - isso, porque a minha pele é um pouquinho sensível, então não posso exfoliar ou mesmo fazer vapores muito profundos todos os dias. No entanto, uma vez por semana eu faço uma rotina de pele mais elaborada, e é exatamente isso que vos vou mostrar hoje, todos os produtos que uso e os passo que dou.


The first thing that I do, actually, depends in what face mask I'm going to use later. If I'm using a sheet mask or a cream mask I'll start by exfoliating my face. If not, and I'm going to use a exfoliating mask, which is the case "today", I'll leave that step and go right away to the other one which is steam my face. 
In the steam process you only have to boil water, if you want you can add some essence drops. I'll leave my face on the steam for about 10 minutes, while listening to music because it's more fun, and then I just dab my face with the towel to get the sweat/water off, and without any space for my skin to cool down I start putting on the mask.
The mask I'm applied was the The Body Shop - Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask (If you want a review, I can do it on another post, just let me know). I leave it on until it dries completely and then I remove it with circular motions.
Second to last I spray my face with the La Roche Posay - Serozinc to calm my face, or I apply some toner. When my skin absorbs the product, I finally put on some moisturizer, Mary Kay - Botanical Effects Moisturizing

~
A primeira coisa que eu faço, por acaso, depende de qual máscara facial vou utilizar mais tarde. Se for usar uma máscara de folha ou uma cremosa, eu começo por exfoliar a minha pele. Se não, e eu for usar uma máscara exfoliante, o que foi o caso, eu passo à frente e vou direta para os vapores.
No processo de abrir os poros, apenas necessitam de água a ferver, se quiserem podem adicionar algumas gotas de essência. Eu deixo estar a fazer os vapores durante 10 minutos, enquanto ouço música porque é muito mais divertido, e depois seco a cara com pequenas pancadinhas e vou direta pôr a máscara.
A máscara que apliquei foi a The Body Shop - Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask (se quiserem uma opinião, eu posso fazer noutro post, apenas digam me). Eu deixo ficar até que seque completamente e removo com movimentos circulares.
Em penúltimo borrifo sobre a minha cara o La Roche Posay - Serozinc para acalmá-la, ou passo algum tónico. Quando a minha pele já absorveu o produto, finalmente aplico creme facial, Mary Kay - Botanical Effects Moisturizing.



 I hope you enjoyed it :)

And... Talk to you on my next post!


Love,
Carole xx

0 comments