Dewy Makeup Look


I've been doing this makeup for quite some time, however it was the first time I put on CC cream... Since I find this makeup look so good for spring/summer I decided to show you, also because it's easy to do, and I haven't post one.
{À já algum tempo que ando a fazer esta maquilhagem, no entanto foi a primeira vez que pus CC cream... Uma vez que acho este visual muito bom para a primavera/verão, decidi mostrar-vos, além disso é fácil de fazer e eu já não posto uma maquilhagem à algum tempo}

First, we start by applying the primer, we need the makeup to stay. Then the CC Cream, blend that with your fingers, and next the concealer in the t-zone, in my case I used a lighter shade to work as an 'highlighter'. Because I'm only where I used concealer I put on a coat of compact powder even though is a dewy look.
~
Primeiro, começamos por aplicar o primer, nós queremos que a maquilhagem dure. Depois o CC Cream, espalha com os dedos e de seguida aplica o corretor na zona T, no meu caso eu usei um tom mais claro para dar par iluminador também. Como eu sou um pouco oleosa na zona onde pus corretor, pus uma camada de pó compacto mesmo sendo um look húmido.
Primer - Primark, beautiful Bronze Perfect Primer
CC Cream - Essence, all-in-one CC Cream
Concealer/ Corretor - Maybelline, Instant Age Rewind
Compact Powder/ Pó Compacto - Maybelline, AffiniMat

Next on, we have the eyes. First, of course, we start by taking care of the eyebrows, I only used a tinted gel. From that we go to the eyes, I only used three shades, a beige cream eyeshadow and for the crease I mixed a brownish shade with an orange/red one. I also put on mascara but before I curled my eyelashes.
~
De seguida, vamos para os olhos. Primeiro, claro, começamos por domar as nossas sobrancelhas, eu apenas usei gel com cor. Disso vamos para os olhos, eu usei apenas 3 cores, uma sombra em creme bege e para o côncavo misturei um castanho com um laranja/vermelho. Também apliquei rímel mas antes ainda curvei as pestanas. 
Eyebrow gel/ Gel de sobrancelhas - Maybelline, Browdrama
Mascara/ Rímel - Maybelline, the colossal volum'express

Finally, I applied the trio, contour, blush and highlighter (obviously). I didn't put on lipstick, only a lipbalm because I was feeling bare lips and I actually like my lips colour.
~
Finalmente, eu apliquei o trio, contorno, blush e iluminador (obviamente). Eu não pus batom, apenas batom do cieiro porque eu estava a sentir lábios sem nada, e porque eu até gosto da cor deles. 
Contour/ Contorno - Kiko, Perfecting Bronzer
Blush - MeMeMe, Blush Me! Rouge
Highlighter/ Iluminador - Makeup Revolution, Blush Palette (Golden Sugar)


This is the final result as you can see, is something super simple, luminous and I would say instagram worthy as well. I absolutely love and any outfit looks good in this makeup.
Tell me down bellow which product is your favourite right now, and if you recreate this please tag anywhere you put the photo. I would love to see!
{Este é o resultado final como podem ver, é algo super simples, luminoso e eu diria que é digno do instagram. Eu absolutamente amo e fica bem em qualquer look.
Digam-me nos comentários qual é o vosso produto preferido de momento e, se recriarem esta maquilhagem por favor mencionem-me em qualquer lugar que ponham a foto. Adorava ver!}


I hope you liked it :)

And... See ya on my next post!


Love,
Carole xx


0 comments