Colours for December


Every season there is a trend going on, this year I feel like it was all about the colours, for example in the summer was ruling the yellow. 
Now, that is Christmas time, I'm not exactly sure if it's, already, a theme going around but I can sense the up coming colours. In general the metallics are popping but there are some colours that you can use in that effect or not. At the moment I'm using on my nails a double coloured nail polish, metallic effect - to be completely honest is not my favourite colour for my nails, however even though I'm showing this in nail polish mode, is just for that, showing, because the post is about the colours it self.
The second colour I would go for is the traditional red, but to spice it up a bit you can use it more metallic or shiny. Christmas is all about the red. Last colour, I vision the golds. My example is the bronze shade, but you can go for normal gold, rose gold that is so in right now and even silver. 
Overall, except the red, go for shiny colours, turn around and choose more of the minerals colours.
~
Todas as temporadas existe uma moda por aí, este ano eu sinto que foi tudo sobre as cores, por exemplo no verão o que estava a vibrar foi o amarelo.
Agora, que é altura do Natal, eu ainda não tenho a certeza se já existe um certo trend, mas eu tenho a sensação de quais são as próximas cores. No global os metálicos estão a rebentar mas existe algumas que não tem necessariamente de usar esse efeito. Neste momento, eu estou a usar nas minhas unhas um verniz de dupla cor, com efeito metálico - para ser completamente honesta não é o meu preferido, mas isto não é para mostrar vernizes e sim a cor em todos os modos. A segunda cor que eu iria era o vermelho tradicional, mas para apimentar as coisas podem utilizá-la mais metálica ou brilhante. O Natal é tudo sobre o vermelho. A última cor, eu visiono os dourados. O meu exemplo é o tom bronze, mas podem ir para o dourado normal, o dourado rosa que está super na moda e ainda o prateado.
No geral, excepto o vermelho, vai para as cores brilhantes, vira-te e escolhe cores dos minerais.


 Now that you read my opinion, tell me which colours are you going for this season, let me know!
{Agora que já leste a minha opinião, diz-me qual são as tuas cores desta temporada, avisem-me!}


I hope you liked it :)

And... See ya on my next post!


Love,
Carole xx

0 comments