Ten points test Outfit


 This outfit may seem a bit random, but last month I learned something really interesting and inovating (from Rita Completo) for the fashion community -  a way to know when your outfit is right on point. It's called the 10 points test:
  • which clothing colour worth 1 point;
  • which detail from the clothes worth 1 point;
  • 1 point for the shoes and another point if they have something extra (texture, details, gems...); 
  • tights worth 1 point (doesn't count black or neutral);
  • Every piece/pair of jewelry worth 1 point, if they have anything that stands out is another point;
  • 1 point for glasses and another one if they have something relevant;
  • head pieces are 1 point each;
  • the bag is also 1 point and another point for each major detail;
  • last, 1 point for the nail polish.
If you have 8 points or less - is too simple; between 10 and 14 - is right on point; more than 16 - is too much. Mine is 12 points.

For my outfit, I went for a fall school appropriate look. A lot of colours, pattern and subtle details. To make it more outstanding and full you can use accessories and detailed shoes, bags... You can also have fun with the textures. For my hair I choose to not wear anything, since (first) I know I'll have to take it out in class, and I felt is more easy and simple to do an hairstyle for school.

If you want to know from which store is my clothing, ask on the comments and I surely will tell. Another thing tell me if you want me to do more outfits for this test but with different themes.
~
Este outfit pode-vos parecer um pouco aleatório, mas no mês passado eu aprendi algo muito interessante e inovador (pela Rita Completo) para a comunidade de moda -  uma maneira de saber quando os teu visual está "on point". Chama-se o teste dos 10 pontos:
  • cada cor da roupa vale 1 ponto;
  • cada detalhe da roupa vale 1 ponto;
  • 1 ponto para os sapatos e um extra se tiver algo que se destaque (textura, detalhes, gemas...);
  • collants valem 1 ponto (não conta pretas ou neutras);
  • Cada peça/par de joalheria vale 1 ponto, se tiver algo que se destaque é outro ponto;
  • 1 ponto para os óculos e outro para cada detalhe relevante;
  • peças de cabeça são 1 ponto cada;
  • a mala é outro ponto e cada outro para cada detalhe;
  • último, 1 ponto para o verniz.
Se tiverem 8 pontos ou menos - é demasiado simples; entre 10 e 14 - no ponto; mais de 16 - é demasiado. O meu tem 12 pontos.

Para o meu outfit, fui para um visual escolar de outono. Muitas cores, padrão e detalhes subtis. Para fazê-lo destacar e torná-lo mais "cheio" podem juntar acessórios e sapatos, malas com detalhes. Podem também brincar com as texturas. Para o meu cabelo não usei nada, uma vez que (primeiro) eu vou ter que tirar quando estou em aula, e sinto que é mais fácil e simples fazer um penteado para a escola.

Se quiserem saber de onde é qualquer peça que estou a usar, perguntem nos comentários e eu de certeza vos direi. Outra coisa, digam-me se querem que eu faça outros outfits para este teste mas com outros temas.


I hope you liked it :)



And... See ya on my next post!


Love,
Carole xx

0 comments