3 Fall Dresses


With the fall season approaching I decided to give you some ideas in term of dressing. One of my number one things to wear in the fall, even though I don't wear it much but like to see and I'm trying to, are dresses. I think they're super easy, fashionable, and it's a bit summery but depending on the pattern or texture you can turn it to cozy weather.
So for today's post I decided to bring you three dresses ideas for fall, however because my style is more on the late 80s to 90s, I thought of finding some dresses with a 90s feeling.
~
Com a estação do outono a aproximar, eu decidi dar-vos algumas ideias em termos de vestir. Uma das minha primeiras coisas para vestir no outono, ainda que eu não vista mas gosto de ver e estar a tentar vestir mais, são vestidos. Eu acho-os muito fáceis, elegante, e um pouco verão mas dependendo do padrão ou textura podemos transformar-los bons para um tempo mais aconchegante.
Então para o post de hoje decidi trazer-vos três ideias de vestidos para o Outono, no entanto porque o meu estilo é um pouco para os finais dos anos 80 e 90, eu pensei em encontrar vestidos que tivessem um 90s vibe.


This is my most 90s dress, is from Forever21, and even thought it may not feel like fall, I thought it was because it's simple is good for any occasion, and blue is consider a cold color, but it has white so makes a bit lighter. I don't know, I went more, to be honest, for the ruffles and wrap dress which is so 90s I feel like it.
~
Este é o meu vestido mais anos 90, é da Forever21, e ainda que não pareça muito outono, eu penso que seja porque é simples, bom para qualquer ocasião, e azul o que é considerado uma cor fria, mas tem azul o que torna mais leve. Eu não sei, eu fui mais, para ser honesta, pelos folhos e ser um wrap dress o que muito 90s e eu gosto.



I love this one, definitely my favourite, from Stradivarius, everything is so me, nevertheless it has the fall colour and it's suede which I think is 90s because in that day they used a lot of leathers and other animal materials. I can see it's not that warm because is t-shirt style, is not to cold either. Paired with some boots and a trench coat is so fall.
~
Eu adoro este, definitivamente o meu favorito, da Stradivarius, é muito eu, sem contar com isso, tem a cor de outono e é camurça o que eu acho ser uma característica daquela altura, em que usava muito o couro e pele de animal. Eu consigo ver que não é muito quente porque é estilo t-shirt, mas não deve ser frio também. Combinado com umas botas e um trench coat é tão outonal.



Last one, is the most fall dress you will ever find. I found it at Pull&Bear and let's start from the colours already. I adore it, it has every single one of the season colours. It's beautiful combine with the floral pattern and the dress style - long sleeved and some ruffles, because of my 90s addiction, but long sleeves gives right away the warm feeling. I'm not sure about the material.
~
Último, é o vestido mais outonal que irão encontrar. Encontrei-o na Pull&Bear e vamos só começar com as cores já. Eu adoro, tem cada uma das cores da estação. É lindo combinado com o padrão floral e o estilo do vestido - mangas compridas e alguns folhos, a minha obsessão pelos anos 90, mas as mangas compridas dão, logo, o ar de quente. Não estou é muito certa do material.


Tell me in the comments which one of these is your favourite/ you are going to buy! 
{Digam-me nos comentários qual é o vosso favorito/ qual vão comprar!}


I hope you liked it :)

And... See ya on my next post!


Love,
Carole xx

0 comments