My feminine necessaire (updated)

Helloo! In one of my previous posts I said that this month was going to be the "travel month", and it will be, starting today with this post. 
For quite a while this bag was my everything in all my trips, specially outside Portugal. Since I think it's very useful, particularly for girls, I came here to show you what I have inside. It's not just a few things, because the bag itself is big so you can put makeup there, for me I like to keep things divided.
{Oláá! Num dos meus posts anteriores eu disse que este mês seria o "mês viajante", e vai ser, começando hoje com este post.
Já à algum tempo que esta bolsa é o meu tudo nas viagens, especialmente fora de Portugal. Uma vez que eu acho que é bastante útil, particularmente para raparigas, vi cá por vos mostrar o que está lá dentro. Não são apenas algumas coisas, porque é uma bolsa grande e vocês até podem juntar a maquilhagem, no meu caso gosto de separar.}

Starting from the left, I have my more girl related things and smell stuff, such as:

  • Deodorant;
  • a small bag with my pads;
  • panties in a plastic bag;
  • tissues;
  • socks;
  • perfume;
  • gum;
  • and a moist wipe.
We never know what we will need so I prepare myself for everything. The deodorant, perfume and gum are just basics because we all know that nobody likes bad smell. The next two things are more for that time of the month. The other things, like tissues and a moist wipe is just in case I get dirty or something, the socks, I just have a bad experience when is rainning and my feet get wet or when I go to a hotel and I forget to bring an extra pair.
~
Começando pela esquerda, eu tenho as coisas mais femininas e relativas ao cheiro, como:
  • Desodorizante;
  • uma bolsinha com pensos higiénicos;
  • cuecas no saco de plástico;
  • lenços;
  • meias;
  • perfume;
  • pastilhas;
  • e toalhita.
Nós nunca sabemos do que iremos precisar por isso eu preparo-me para tudo. O desodorizante, perfume e pastilhas são básicos porque ninguém gosta de mau cheiro. As duas coisas seguintes são mais para aquela altura do mês. O resto, os lenços e a toalhita são para o caso de me sujar ou algo assim, as meias, eu tenho uma má experiência quando está a chover e fico com os meus pés todos molhados ou quando vou para um hotel e esqueço-me de trazer o par extra.



In the middle we have more beauty related, like:
  • Body lotion;
  • lipbalm and Lip Pen;
  • some bobby pins and hair elastic;
  • a mirror;
  • finally, some cotton tips and a nail file.
Since it's more about beauty, I just keep here the basic, as you can see, body lotion in case I feel some part of my body dry, lipbalm if my lips are dry or lip pen when I want a little bit of colour. Bobby pins and elastics we all know that we tend to lose everything or we just have an annoying hair. A mirror because we need to see what we are doing. And last cotton tips just because, and a nail file when you break a nail.
~
No meio eu tenho a parte da beleza, como:
  • Loção corporal;
  • Batom do cieiro e Lip Pen;
  • alguns ganchos e elásticos;
  • um espelho;
  • finalmente, cotonetes e uma lima.
Uma vez que é mais beleza, eu apenas tenho aqui o básico, como podem ver, loção corporal no caso de ter alguma parte seca, batom do cieiro se os meus lábios estiverem secos ou lip pen se quiser um pouco de cor. Ganchos e elásticos, nós temos a noção que perdemos tudo ou quando temos aquele cabelo irritante. Um espelho para vermos o que estamos a fazer. Por último cotonetes porque sim, e uma lima quando partimos uma unha.



Final part, the right side, are my hygiene products with health:
  • Pills and sugar;
  • Toothpaste and toothbrush;
  • Hand sanitizer;
  • Gillette.
The first products are the health part as you understood - pills such as pain relivers or paracetamol and alergies meds are a must, sugar in case someone have a dizziness. Then for the hygiene just have tooth related because I can't stand bad breath or leave the house without brushing them so... Hand sanitizer, we all know how dirty public places can be.
~
Parte final, o lado direito, são os meu produtos de higiene e saúde:
  • Comprimidos e açúcar;
  • Pasta de dentes e escova;
  • Desinfetante;
  • Gillette.
Os primeiros produtos são de saúde como entendeste - comprimidos como ben-u-ron ou brufen e medicamentos para alergias são um essencial, açúcar no caso de alguma tontura. Para higiene temos apenas, relativos a dentes visto que eu não posso com mau hálito ou sair de casa sem os lavar... Desinfetante, todos sabemos como sítios públicos podem ser sujos.



That's all, even if it's a long post I just want you guys to get the full idea. Tell me down bellow which product you have to have in your bag !
{E é tudo, mesmo sendo um post longo eu quero que vocês tenham a ideia completa. Digam cá em baixo qual produto vocês têm mesmo de ter na vossa bolsa!}


I hope you liked it :)

And... See ya on my next post!


Love,
Carole xx 

0 comments